Szkoła Podstawowa nr 5 im. Papieża Jana Pawła II

ul. St. Kard. Wyszyńskiego 5, 

87-140 Chełmża

tel.: 535 123 787

Adres

ul. St. Kard. Wyszyńskiego 5, 


87-140 Chełmża


tel.: 535 123 787


Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1233273
  • Do końca roku: 230 dni
  • Do wakacji: 37 dni

Projekt "Z integracją na wesoło"

                                                                                                                                                                                                                                            

„Każdy człowiek ma prawo do szczęścia

                                                                   i swojego miejsca w społeczeństwie.”    
                                                                  
                 (Maria Grzegorzewska)



Projekt edukacyjny
„Z integracją na wesoło”


realizowany w oparciu o współpracę
Szkoły Podstawowej nr 5
im. Papieża Jana Pawła II w Chełmży i
Zespołu Szkół im.
Unii Europejskiej w Chełmży

w latach szkolnych:
2016/17- 2018/19

 

 

Idea   projektu:
 
Głównymi założeniami niniejszego projektu jest integracja uczniów obu placówek biorących udział w projekcie oraz wymiana doświadczeń między nauczycielami w nich pracującymi.  Koordynatorom projektu zależy na budowaniu od najmłodszych lat przyjaznego stosunku do osób z niepełnosprawnością, do kształtowania empatii, a także przełamywaniu barier i podnoszenia poczucia własnej wartości wśród uczniów szkół biorących udział w projekcie.

 

Cel główny projektu:

Międzyszkolny projekt „Z integracją na wesoło” umożliwi uczniom i nauczycielom wzajemne poznanie się, a tym samym zrozumienie i niwelowanie stereotypów i barier ciągle funkcjonujących w społeczeństwie. Pozwoli również na rozwój tolerancji, akceptacji oraz chęci wzajemnej pomocy poprzez zdobywanie nowych wspólnych doświadczeń.

 
Cele szczegółowe:
*
wzajemne poznanie się uczniów i nauczycieli biorących udział w projekcie;
*
rozwijanie zachowań prospołecznych;

* wyrabianie umiejętności nawiązywania kontaktu z osobami o różnej sprawności;
* uwrażliwienie na potrzeby, doznania i przeżycia innych;
* zdobywanie nowych doświadczeń społecznych;
* umiejętność dostrzegania i akceptowania różnic między ludźmi;
* zwiększenie otwartości uczniów;
* zmniejszenie izolacji społecznej osób z niepełnosprawnościami;
* rozwijanie poczucia samoakceptacji i w własnej wartości uczniów;
* integrowanie uczniów pełnosprawnych i z niepełnosprawnościami w środowisku lokalnym;
* rozwój chęci i umiejętności komunikowania się z innymi;
* eliminowanie zachowań agresywnych i zastępowanie ich zachowaniami akceptowanymi społecznie;
* rozwój współpracy oraz zdobywanie nowych doświadczeń i umiejętności w pracy z uczniami przez nauczycieli biorących udział w projekcie

 

 

Metody i formy pracy:

* aktywizujące;
* słowne;
* poglądowe;
* zadań stawianych do wykonania;
* twórczego działania;
* indywidualna;
* grupowa;
* zbiorowa

Odbiorcy projektu:


* uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 5 im. Papieża Jana Pawła II w Chełmży zaangażowani w realizację projektu;
* uczniowie i nauczyciele klas I-III Szkoły Podstawowej nr 4 oraz Punktu Przedszkolnego przy Zespole Szkół im. Unii Europejskiej w Chełmży;

Koordynatorzy projektu:

*
Iwona Biernacka- nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 5 im. Papieża Jana Pawła II w Chełmży;

* Ewelina Sadolewska- nauczyciel Zespołu Szkół im. Unii Europejskiej w Chełmży;

 

Partnerzy przy realizacji projektu:


* Dyrektorzy szkół biorących udział w projekcie;
* Nauczyciele obu szkół prowadzący zajęcia w ramach projektu;
* Wychowawcy klas biorących udział w projekcie

Czas realizacji:

Projekt będzie realizowany w latach szkolnych: 2016- 2017, 2017- 2018, 2018- 2019.


Miejsce realizacji:

Spotkania i zajęcia w ramach projektu będą odbywać się na terenie szkół biorących udział w projekcie.

Spodziewane efekty:
Uczniowie:

- uczą się opiekuńczości, współżycia, tolerancji, otwartości na innych;
- uczą się dostrzegać potrzeby osób z niepełnosprawnościami i innych   potrzebujących w szerszym środowisku;
- dostrzegają oraz akceptują podobieństwa i różnice między ludźmi;
- potrafią udzielać wsparcia osobom, które go potrzebują;
- rozwijają empatię i szacunek dla drugiego człowieka;
- właściwie rozwijają pozytywne postawy społeczne;
- rozwijają samodzielność i nabywają nowe umiejętności społeczne;
- uczą się przez obserwację pełnosprawnych rówieśników;
- chętniej współdziałają w grupie rówieśniczej;
- chętniej komunikują się z otoczeniem z otoczeniem;
- mają możliwość przebywania w naturalnym środowisku pełnosprawnych rówieśników;
- doznają poczucia akceptacja

Sposób ewaluacji:

*
prezentacja wytworów dzieci;

* bieżące relacje z wydarzeń w ramach projektu na stronach internetowych szkół biorących udział w projekcie;
* sprawozdania wraz z oceną działań na koniec każdego roku szkolnego;

* sprawozdanie wraz z oceną działań po zakończeniu projektu

 

Harmonogram realizacji zadań:     

Szczegółowe plany działań w ramach projektu edukacyjnego „Z integracją na wesoło” przedstawiane będą Dyrektorom obu szkół we wrześniu każdego roku szkolnego i zostaną dołączone do dokumentacji w formie załączników.

 

 

Opracowanie: Iwona Biernacka
                        Ewelina Sadolewska