Szkoła Podstawowa nr 5 im. Papieża Jana Pawła II

tel.: 535 123 787

• Odwiedziło nas: 1220152

Klasy III i IV w Gnieźnie

Dnia 14 grudnia uczniowie klas: III a, III b, IV a i IV b wybrali się na wycieczkę do pierwszej stolicy Polski. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Gniezna z przewodnikiem. Zobaczyliśmy Archikatedrę Gnieźnieńską znajdującą się na Wzgórzu Lecha. Poznaliśmy historię Drzwi Gnieźnieńskich.Spacerowaliśmy Traktem Królewskim, podziwialiśmy pomnik Bolesława Chrobrego, figurki "Królików" nawiązujących do historii miasta oraz Kościół Wniebowzięcia NMP. Następnie udaliśmy się do fabryki bombek.Tam mieliśmy okazję obejrzeć cały proces produkcji ozdób choinkowych. Zwiedziliśmy "Dmuchalnię", gdzie pracownica ze szklanej rurki wydmuchiwała przeróżne kształty bombek. "Srebrzalnia" była miejscem, w którym obejrzeliśmy proces srebrzenia ozdób.Kolejnym etapem zwiedzania była "Lakiernia" i "Dekoratornia". Następnie odbyły warsztaty samodzielnego zdobienia bombek. Wszyscy podczas zdobienia wykazali się talentem, kreatywnością oraz cierpliwością. Własne "dzieła" zabraliśmy do domu oraz każdy otrzymał dodatkowo pamiątkową bombkę ze swoim imieniem. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na obiad do restauracji. Wycieczka dostarczyła nam wiele wrażeń, wiedzy oraz wprowadziła nas w świąteczny klimat.